Mijn zijtassen

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Crazychris

Mijn zijtassen

Bericht door Crazychris »

Random Hero

Bericht door Random Hero »

Ziet er netjes uit en handig voor een motorvakantie enzo.
M-Strom

Re: Mijn zijtassen

Bericht door M-Strom »

Hoi,

ik vind het er niet zo fraai uit zien, en voor mijn vrouw lijkt het ook niet lekker zitten . . .

Ik wacht nog even tot ik genoeg gespaard heb en dan wil ik een kofferset monteren, speciaal voor de vakanties.

maar 't is natuurlijk wel een oplossing, zulke tassen. :D
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7587
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Tassen hebben wel voordelen t.o.v. koffers. Ze zijn lichter, hebben een flexibelere pakking (je kunt er in verhouding dus meer in kwijt!) en vergen geen bevestigsframe. Dan mag het wat mij betreft minder rmooi zijn. Het draait dan meer om functionaliteit, zeker wanneer je het maar sporadisch gebruikt.

Ik vind het wel wat ondanks mijn eigen kofferset. Welke tassen heb je aangeschaft Chris?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

er staat cameron op de zijkant :?
Strommie

Bericht door Strommie »

'Cameron'? ....... en vérder ...... toch niet toevallig 'Diaz' :?: :!: :lol:

Voor diegene die niet weet wie Cameron Diaz is; zet dat maar eens op Google-afbeeldingen 8)

Weer on-topic: Die tassen zouden mij ook wel wat lijken.
In ieder geval beter, als een set koffers op de Strom, want dan ga ik liever met de auto. (Is bijna nét zo breed :?)

Ook serieus- en als :idea: bedoeld: Ik ga wel eens met de motor op een aanhanger naar het buitenland op vakantie.
Dan kan je 'alles' meenemen, en je bent nog uitgerust- en hebt nog géén pijn 'in the bud' op je eigenlijke bestemming.
Zó ben ik vorig jaar bijv. naar de Dolomieten-Italië geweest.

Het moge wel duidelijk zijn; hoe goed- en comfortabel een V-Strom ook is, ik háát die grote/saaie stukken snelweg!
Een alternatief is natuurlijk allerlei kleine weggetjes uitzoeken, en in dat geval moet je natuurlijk wel over méér tijd-geld- én tassen (koffers :?) beschikken.
P2U

Bericht door P2U »

Iron Horse schreef:Tassen hebben wel voordelen t.o.v. koffers. Ze zijn lichter, hebben een flexibelere pakking (je kunt er in verhouding dus meer in kwijt!) en vergen geen bevestigsframe. Dan mag het wat mij betreft minder rmooi zijn. Het draait dan meer om functionaliteit, zeker wanneer je het maar sporadisch gebruikt.

Ik vind het wel wat ondanks mijn eigen kofferset. Welke tassen heb je aangeschaft Chris?
Rob,
ze hebben echter één verschrikkelijk groot nadeel: je kan ze niet op slot doen. En zelfs al zou dat wel kunnen, een dief die het op die tassen (vooral de inhoud dan) gemunt heeft snijdt gewoon de bevestigingen los en daar gaat je bagage. :evil:
P2U

Re: Mijn zijtassen

Bericht door P2U »

M-Strom schreef:Hoi,

ik vind het er niet zo fraai uit zien, en voor mijn vrouw lijkt het ook niet lekker zitten . . .

Ik wacht nog even tot ik genoeg gespaard heb en dan wil ik een kofferset monteren, speciaal voor de vakanties.

maar 't is natuurlijk wel een oplossing, zulke tassen. :D
M-Strom,
wij zijn 2 jaar met zulke tassen gaan reizen. Mijn vrouw heeft nooit geklaagd van onprettig zitten als gevolg van de riemen over het zadel. Maar we hebben de tassen nadien wel ingeruild voor koffers omdat je met die tassen nooit zeker bent dat je ze nog op de motor gaat aantreffen als je ergens iets gaat bezoeken.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7587
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

P2U schreef:
Iron Horse schreef:Tassen hebben wel voordelen t.o.v. koffers. Ze zijn lichter, hebben een flexibelere pakking (je kunt er in verhouding dus meer in kwijt!) en vergen geen bevestigsframe. Dan mag het wat mij betreft minder rmooi zijn. Het draait dan meer om functionaliteit, zeker wanneer je het maar sporadisch gebruikt.

Ik vind het wel wat ondanks mijn eigen kofferset. Welke tassen heb je aangeschaft Chris?
Rob,
ze hebben echter één verschrikkelijk groot nadeel: je kan ze niet op slot doen. En zelfs al zou dat wel kunnen, een dief die het op die tassen (vooral de inhoud dan) gemunt heeft snijdt gewoon de bevestigingen los en daar gaat je bagage. :evil:
Ik heb daar gelukkig geen slechte ervaringen mee. Maar ik moet daar bij zeggen dat ik ze dan ook nooit uit het zicht heb laten staan. Verder is het met kamperen ook wel lekker, want ze nemen een stuk minder ruimte in wanneer je ze (gedeeltelijk) hebt uitgepakt. Aan de andere kant nemen koffers helemaal geen ruimte in je tent in als je binnentassen gebruikt en je de koffers erop laat zitten. Maar ik rij liever zonder zijkoffers.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Wessel

Bericht door Wessel »

Ik heb op ook tassen gebruikt op een yamaha diversion maar ik vond wel als ze vol zijn dat ze dan erg naar binnen gaan hangen, moest dus met extra spanbandjes de boel wat aantrekken zodat ze niet te ver door gingen hangen. Had daar ook wat schaafplekken op de buddy aan overgehouden.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

Wessel schreef:Ik heb op ook tassen gebruikt op een yamaha diversion maar ik vond wel als ze vol zijn dat ze dan erg naar binnen gaan hangen, moest dus met extra spanbandjes de boel wat aantrekken zodat ze niet te ver door gingen hangen. Had daar ook wat schaafplekken op de buddy aan overgehouden.
thenx for the tip
ga voortaan n handoek er tussen zetten
Kermit

Bericht door Kermit »

crazychris schreef:
Wessel schreef:Ik heb op ook tassen gebruikt op een yamaha diversion maar ik vond wel als ze vol zijn dat ze dan erg naar binnen gaan hangen, moest dus met extra spanbandjes de boel wat aantrekken zodat ze niet te ver door gingen hangen. Had daar ook wat schaafplekken op de buddy aan overgehouden.
thenx for the tip
ga voortaan n handoek er tussen zetten
buitensportzaken verkopen antislipmat per strekkende meter. waterbestendig en goed op maat te knippen. :mrgreen:
Plaats reactie