Pagina 3 van 3

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: wo 21-08-2019, 22:21
door Ritual
Het blijft lastig met de turbulentie

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: do 22-08-2019, 10:50
door H3B
Iron Horse schreef: vr 16-08-2019, 14:08
h3b schreef: vr 16-08-2019, 11:46 Bijzondere is dat er geen korte ruiten te koop zijn,
Die zijn er wel, ik weet dat er hier op het forum ook een enkele maal eentje voorbij is gekomen. Welke het precies is en van welk merk zou ik zo even niet weten.
Heb me helemaal sufgezocht op internet maar niet gevonden voor mijn bouwjaar. Deze zijn overigens wel te vinden voor het oudere type Vstrom (2013 en ouder) maar helaas niet kunnen vinden voor de nieuwe modellen. Maar goed, maakt nu niet zoveel uit aangezien het er op lijkt dat ik de Airflow gemonteerd laat zitten.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: do 22-08-2019, 10:52
door Iron Horse
Dat zou kunnen dat ik me daar mee "vergis". Voor de ouder types zijn ze er wel, maar misschien dat ze er voor de nieuwe types (nog) niet zijn.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: do 22-08-2019, 20:32
door Eikie
h3b schreef: do 22-08-2019, 10:50
Iron Horse schreef: vr 16-08-2019, 14:08
h3b schreef: vr 16-08-2019, 11:46
Heb me helemaal sufgezocht op internet maar niet gevonden voor mijn bouwjaar.
1971 ? Toen reden er nog geen Vstroms. Niet zo gek dat je geen passend scherm vind :schater:

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: vr 23-08-2019, 14:07
door H3B
:schater: Scherp Eikie :duim:

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: vr 23-08-2019, 15:14
door Ritual
Airflow getest op middelste gaatjes en 2e scherm laag /hoog. Dit mag helaas niet baten wel minder wind maar nog steeds turbulentie.
Nu ook getest middelste gaatjes en de 2e scherm op zn kop er in gezet. Nu wonderbaarlijk geen turbulentie meer tm 100km pu.

Ik ga nog meer mogelijkheden testen bv onderste/ovenste gaatjes etc.
Het is een hele klus om comfortabel te rijden.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: vr 23-08-2019, 23:01
door Dendrummer
Heeft er iemand ervaring met het groter scherm van GIVI?

Greetz
Gerard

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: za 24-08-2019, 11:47
door Akako
Het is allemaal erg persoonlijk. Eigenlijk moet je die schermpjes zelf testen op je eigen motor. Ik dacht dat dat bij MDI mogelijk is.

Zelf heb ik een paar jaar met het standaard scherm gereden, daar was ik eigenlijk best tevreden over. Wel wat turbulentie maar ik vond het niet overmatig.

Maar toch rij ik nu met zo’n Suzuki toerscherm. Iets hoger en ook met een opzetstukje. Kost 140 euro. En nu kan ik op de snelweg lekker met mijn klep open rijden. Geen turbulentie meer.

Dus mijn advies: Zelf testen

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: za 24-08-2019, 14:17
door Havado63
Blijft altijd dubbel, met airflow blijf je vaak stellen voor het beste resultaat. Tis alleen jammer dat je iedere keer moet stoppen als de wind veranderd enz. Een electrisch ruitje dan?? Gewoon gemiddelde juiste stand en lekker knorren met die hap!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk


Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: za 24-08-2019, 21:16
door Eikie
Akako schreef: za 24-08-2019, 11:47 Het is allemaal erg persoonlijk. Eigenlijk moet je die schermpjes zelf testen op je eigen motor. Ik dacht dat dat bij MDI mogelijk is.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: za 24-08-2019, 22:48
door Weerman
Havado63 schreef: za 24-08-2019, 14:17 Blijft altijd dubbel, met airflow blijf je vaak stellen voor het beste resultaat. Tis alleen jammer dat je iedere keer moet stoppen als de wind veranderd enz. Een electrisch ruitje dan?? Gewoon gemiddelde juiste stand en lekker knorren met die hap!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk
Ik verstelde hem zo onder het rijden, maar ben overgestapt naar standaard toerruitje met op zet spoiler motor is boven de 100km/h een stuk rustiger in het stuur en zelf wat meer wind op de helm maar geen turbulentie meer.
En bovendien het smoelt een stuk beter en betere ventilatie in je helm.

Wim.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: za 24-08-2019, 23:14
door Havado63
Tja, smoelen is ook belangrijk!! En welk type V strom, je lengte en positie van het stuur, snelheid, aantal km per jaar, zomer, winter...grappig is wel dat bikers met een sportbrommert alles afzagen en lichter maken terwijl de avontuur brommerts alle opties op de motor schroeven en problemen hebben met turbulentie enz.....

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk


Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 25-08-2019, 14:03
door Weerman
Sport bikers hebben bijna geen wind bescherming en hierdoor ook geen turbulentie, ze zitten met helm in volle wind of plat er op en net achter kuipje.

Wim.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 25-08-2019, 14:27
door Havado63
Klopt, maar zonder windscherm, handkappen, topkoffer, en de standaard SPIEGELS kun ook met een 650 V-strom behoorlijk doorknallen. Laatst nog geprobeerd met laag superbike stuur en alleen het onderste deel van de airflow!!! Maar alles zit er weer op, beter in Nederlandse klimaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk


Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 25-08-2019, 22:21
door HD2W4W
Op mijn 2007 DL650 ook een Givi Airflow. Vegeleken met het standaard scherm een flinke verbetering. Meestal rij ik met geopend vizier. Maar de turbulentie is niet verdwenen. Vooral de trilling op het hoofd bij iets hogere snelheden vind ik erg vevelend. Het zicht vertroebelt gewoon. Het is wel afhankelijk van de windrichting en windsterkte. Heb vorige maand de standaard spiegels vervangen door Kawa spiegels (een goede en voordelige set via Ali MET E keur) En ik moet zeggen, het geeft weer wat verbetering. Vooral de trilling op de helm is verbeterd. Nog niet verdwenen, maar beter te verdragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk


Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 25-08-2019, 22:34
door Havado63
De helm is zeer belangrijk, heb vroeger een Arai nr 3 gehad die goed aansloot. >200km/uur op de Truimph Daytona was geen probleem. Nu met dure Shark op V strom met en zonder air flow een drama. Maar met HJC potje van €130,3 geen probleem. Wind heeft er blijkbaar minder vat op??

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk


Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: ma 26-08-2019, 08:57
door HD2W4W
De helm zal in het hele verhaal van turbulentie ook wel een rol spelen. Heb sinds een paar jaar een HJC IS max2, maar spijt dat ik niet even heb doorgespaard voor een Shark EVO. Kan het kingedeelte bij rustige toerritjes naar achteren geklapt worden. Bij rustig rijden vind ik het achter de Airflow al snel benauwd worden, daarom het vizier maar zoveel mogelijk open oor de broodnodige frisse lucht. Bij de moderne motoren zit de kuipruit veel te ver weg van de bestuurder. Vooral bij de All Roads die een "Dakar" uitstraling moeten hebben. Vroeger zag je BMW's K70 en K100 waarbij het bovenste randje van de kuipruit tot vlak bij de helm reikte. Daarop zat je uit de wind en uit de turbulentie. Of de legendarische Gläser en Schurgers kuipen op de BMW's. Zou ik nu wat anders kunnen kopen werd het een Bonneville of nog mooier een Speed Twin. Geen kuip of ruit en alleen maar met mooi weer rijden. En dan een mooie helm, leren jack en broek of een mooie motorjeans. En net zo lang houden tot mijn rijbewijs niet meer verlengd wordt.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk


Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: ma 26-08-2019, 15:59
door Havado63
Tja, volgens mij doen ze de schermen van dit soort motoren verder naar voren zodat je staand kunt motorrijden en niet direct je voortanden kwijt bent na een flinke kuil.
Maar inderdaad is een naked retro motor ook gaaf maar wordt veelal gebruikt voor andere doeleinden. Veel motoren gehad sinds 1981, veel Truimphs en Guzzi's maar het fijne van de 650 strom is dat je er zoveel mee kunt doen. Ik werdt wakker op de Gladius van mijn vrouw, wat een heerlijk motorblok!! Misschien de nieuwe SV650 in cafe racer uitvoering, gaaf ding!

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk


Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: di 27-08-2019, 09:11
door HD2W4W
Op Motorforum lees ik ook wel eens de discussies over hetzelfde onderwerp (turbulentie/windbescherming) bij andere motoren. Een optimale standaarduitvoering ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen. Er wordt wat geexperimenteerd met vervangingsruiten en bevestigingsmethodes. Heeft natuurlijk ook zijn charmes. In de loop van de jaren ben ik er voor mijzelf wel achtergekomen welk type motorrijder ik ben. Ik droom ook wel eens van verre tochten door onbekende landen met een beestachtige allroad en een klein tentje achterop. Maar in werkelijkheid kom ik met de V-Strom Nederland niet uit en zijn de 3 noordelijke provincies+Overijssel mijn avonturengebied mits buienradar mij een droge rit garandeert. De vakanties breng ik door met de auto en de caravan en dan ook bij voorkeur op een mini- of boerencamping. Onverhard rij ik alleen maar (veel en vaak) met de mountainbike.
Ik vind de V-Strom (al dan niet met AirFlow) een fantastische motor, maar inmiddels denk ik dat een retro naked bike voor mij de ideale motor is. De moderne naked bikes vind ik namelijk foeilelijk.
Helaas behoort een nieuwe motor niet tot de financiële mogelijkheden. Misschien nog eens een experimentje met een andere helm. Voor de zomerse dagen denk ik wel eens aan een mooie jethelm.
Lekker rustig toeren en niet dat benauwde of opgesloten gevoel door een integraal- of systeemhelm en genieten van het mooie landschap vanachter de AirFlow (in z'n laagste stand). Dan bewaar ik die fantastische rode Triumph Speed Twin of zwarte Bonneville voor het bureaublad van de laptop.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: wo 28-08-2019, 00:18
door Dendrummer
Leuk zoals je dat allemaal beschrijft,ik ben erachter gekomen dat ik met mij jethelm veel minder turbulentie heb dan met mijn veel duurdere systeemhelm bij de airflow.
Dus bij goed weer de jethelm op en bij slecht weer of misschien regen de systeemhelm op. :-)} .

Greetz
Gerard

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: wo 28-08-2019, 00:34
door Dendrummer
ook ik denk dat een retro bike ideaal zal zijn als je geen grote reizen zal maken en alleen maar in de laaglanden blijft. :duim:
En dan denk ik persoonlijk aan een Royal Enfield intercepter 650 in de kleur beige die vind ik wel gaaf. :worship:
Maar als je toch buiten nederland gaat denk ik toch dat je beter af bent met ons strommeke met of zonder Airflowscherm. :-)}

Greetz
Gerard

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 26-04-2020, 15:45
door H3B
Kwam het volgende interessante thread tegen op internet LINKJE
Laat dit nu net mijn probleem zijn. Schuberth C3 Pro icm Airflow ruit met Buffeting. Vandaag proefgereden met een Shoei GT Air 2 en wat een verschil. Helm meteen gekocht.
Hopelijk helpt de link anderen om een goede keus te maken in scherm vs helm.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: ma 11-05-2020, 20:39
door H3B
Met nieuwe Shoei helm toch nog eens zitten experimenteren met de 'oude' vario windscherm die er met aflevering van de motor opzat. En wonderwel is dit voor mij net een beter combi dan met de Givi Airflow. Dus de komende tijd ga ik hier maar weer eens mee rijden en kijken of die genoeg bevalt dat die mag blijven zitten.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: wo 13-05-2020, 09:02
door Dendrummer
Heeft er iemand dit scherm van givi en hoe bevalt het.
vstromJG.jpg
Greetz
Gerard

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: do 14-05-2020, 17:35
door Hannes
Ik niet, wel dezelfde veters:-)