Dunlop Trailsmart (DTS)
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Dunlop Trailsmart (DTS)
Na zo'n 20.000km waren mijn Metzeler Tourance Next echt toe aan vernieuwing (de voorband kon zeker nog wel een heel stuk mee). Ik heb dit gelijk bij de grote beurt bij Robert in Tilburg laten doen.
Na wat bandentesten te hebben gelezen heb ik gekozen voor de DUNLOP TRAILSMART. Dat is de opvolger van de TR91, waar ik voor de MTN met zeer veel plezier én vertrouwen heb gereden. Dus waarom dan weer de proef op de som nemen met een andere soort type band. De techniek bij dunlop staat natuurlijk ook niet stil en de testen wijzen uit dat de nieuwe band (DTS) zijn voorganger toch wel overtreft in gevoel en grip, maar zeker ook qua actieradius (en dat was niet zo moeilijk ). Het nadeel van de TR91 (cuppen) zou nu ook tot het verleden moeten horen met de nieuwe groeven en rubbersamenstelling.
Ik heb gisteren de Friesland-rit gereden en man wat een sensatie. Gelijk vanaf het begin (vertrek huis…) is de grip aanwezig en het oude vertrouwde gevoel is er gelijk weer. Heerlijk! Ik heb geen enkele keer het gevoel gehad grip te verliezen. In Friesland was het af en toe wel oppassen met al dat zand en grind op de weg en in de bochten. Ik weet zeker dat ik hier echt nog heel erg veel plezier aan ga beleven. Op de snelweg waren de doordraaiers heerlijk om te nemen maar ik had bij 140kmh wel het gevoel dat het stuur wat 'zwaarder' / sneller begon te trillen, maar later op n ander stuk snelweg was dat toch weer niet. Het zal daarom ook wel aan de ondergrond liggen (oud-nieuw, grover-glad, open-dicht). Ik ga er wel even op letten.
Dus zeker degene met goede en fijn ervaringen met de TR91 kunnen met een gerust hart de opvolger DTS kiezen als volgende set banden en voor de rest 'neem een kijkje bij deze set… '.
Na wat bandentesten te hebben gelezen heb ik gekozen voor de DUNLOP TRAILSMART. Dat is de opvolger van de TR91, waar ik voor de MTN met zeer veel plezier én vertrouwen heb gereden. Dus waarom dan weer de proef op de som nemen met een andere soort type band. De techniek bij dunlop staat natuurlijk ook niet stil en de testen wijzen uit dat de nieuwe band (DTS) zijn voorganger toch wel overtreft in gevoel en grip, maar zeker ook qua actieradius (en dat was niet zo moeilijk ). Het nadeel van de TR91 (cuppen) zou nu ook tot het verleden moeten horen met de nieuwe groeven en rubbersamenstelling.
Ik heb gisteren de Friesland-rit gereden en man wat een sensatie. Gelijk vanaf het begin (vertrek huis…) is de grip aanwezig en het oude vertrouwde gevoel is er gelijk weer. Heerlijk! Ik heb geen enkele keer het gevoel gehad grip te verliezen. In Friesland was het af en toe wel oppassen met al dat zand en grind op de weg en in de bochten. Ik weet zeker dat ik hier echt nog heel erg veel plezier aan ga beleven. Op de snelweg waren de doordraaiers heerlijk om te nemen maar ik had bij 140kmh wel het gevoel dat het stuur wat 'zwaarder' / sneller begon te trillen, maar later op n ander stuk snelweg was dat toch weer niet. Het zal daarom ook wel aan de ondergrond liggen (oud-nieuw, grover-glad, open-dicht). Ik ga er wel even op letten.
Dus zeker degene met goede en fijn ervaringen met de TR91 kunnen met een gerust hart de opvolger DTS kiezen als volgende set banden en voor de rest 'neem een kijkje bij deze set… '.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Dunlop Trailsmart (DTS)
Heb ze vrijdag voor het eerst gezien. Vrouwtje kwam met een honda cb500x aangereden. Maar zien er goed uit die bandjes.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4886
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Dunlop Trailsmart (DTS)
Kan helaas niet wachten tot je km's gemaakt hebt, maar dit lijkt me een zeer goede keuze
Denk je wel aan je onderschrift ...
Denk je wel aan je onderschrift ...
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Dunlop Trailsmart (DTS)
Verrek ja, thx...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Marvinjsn
- DL650 berijder
- Berichten: 129
- Lid geworden op: do 15-12-2011, 15:16
- Mijn motor is een: BMW R1150RT (2003)
- Woonplaats: Barendrecht
Re: Dunlop Trailsmart (DTS)
Ik kan het beamen, na 2 sets dunlop tr91 heb ik er nu zo'n 3000 km trailsmarts onder liggen en ze voelen perfect aan!
Ex-V-Strom rijder
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Re: Dunlop Trailsmart (DTS)
Gisteren de Dunlop trail smarts er onder laten leggen....en het eerste gevoel is goed. Natuurlijk nog wat rustig aan gedaan maar zowel op snelheid en normaal voelen ze goed. Vanmiddag ook een stukje zandpad gedaan en dat ging mij ook makkelijk af. Nu het slijtage verloop nog afwachten maar de eerste kennismaking is goed. ( mijn vorige set banden waren Metzeler tourance next)
- Camino
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Dunlop Trailsmart (DTS)
Ik heb ook de DTS banden er onder liggen. In het begin wat wennen maar zit meer tussen mijn oren denk ik want ik was op mijn oude Strom de BS A40 gewend. De DTS lijken toch wel aardige grip te hebben. Met echt nat weer weet ik nog niet. Alleen.......als ze versleten zijn, hmm....toch maar weer de A40 denk ik
Ze zijn nu nog te goed en het geld groeit helaas niet op m'n rug.
Ze zijn nu nog te goed en het geld groeit helaas niet op m'n rug.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Dunlop Trailsmart (DTS)
De laatste tijd had ik erg veel last van trillingen in t stuur. Al na n half uur rijden begon mijn hand al te slapen en kon je het handvat en stuurgewicht zelfs zien vibreren. Geen idee waar t vandaan kwam: banden, verloren balansgewichtje, vering, balhoofd, lagers. Daarom vanmorgen maar eens goed gekeken naar t profiel...en ja hoor...Dunlop heeft t dus NIET voor elkaar met de opvolger van de TR91...de gehele voorband had last van cupping en dat nu zelfs al met 11.000 km. Duidelijk voelbaar en ook goed zichtbaar. Na wel vele plezierige kms gereden te hebben want de band rijdt heel erg fijn kan ik nu een andere gaan uitzoeken maar n Dunlop komt er niet meer onder. Nu nog n keuze maken tussen de Bridgestone A40 en de Pirelli scorpion trail 2.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon