Bridgestone A40
- Jabba
- DL650 berijder
- Berichten: 450
- Lid geworden op: vr 25-04-2014, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4
- Woonplaats: Eindhoven de gekste
Re: Bridgestone A40
Vandaag toch maar een setje A40's besteld. €285.= met montage en nieuwe ventielen. Niet echt goedkoop maar mooie prijs en gewoon bij de lokale motorzaak. Daar krijg ik altijd heel goeie service en koffie met gebak !!!!
Verzonden vanaf mijn Strommeke
Verzonden vanaf mijn Strommeke
- Jabba
- DL650 berijder
- Berichten: 450
- Lid geworden op: vr 25-04-2014, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4
- Woonplaats: Eindhoven de gekste
Re: Bridgestone A40
Soms zelfs appeltaart [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
Verzonden vanaf mijn Strommeke
Verzonden vanaf mijn Strommeke
- Jabba
- DL650 berijder
- Berichten: 450
- Lid geworden op: vr 25-04-2014, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4
- Woonplaats: Eindhoven de gekste
Re: Bridgestone A40
Nou da's lekker. Motor naar de dealer gebracht om een setje banden te laten monteren belt hij later op wie die moer van de achteras vast gedraaid heeft. Is met geen mogelijkheid los te krijgen. Heeft hem nu maar eraf geslepen. Dus ff wachten op een nieuwe as. Iemand dit ook ooit meegemaakt?
Verzonden vanaf mijn Strommeke
Verzonden vanaf mijn Strommeke
- Bruur
- Berichten: 156
- Lid geworden op: vr 06-04-2012, 10:50
- Mijn motor is een: V-strom 650 2019
- Woonplaats: Lelystad
Re: Bridgestone A40
Ik heb het ook meegemaakt.
Moer volgens de gebruiksaanwijzing (uit me hoofd was het 100nm, toen wel opgezocht) vastgezet daarna niet meer los te krijgen.
Met een pneumatische sleutel hebben ze hem geprobeerd los te maken.
Bout en as helemaal aan gort, schroefdraad was niet meer te redden.
Nieuwe as rond de € 100.
Sinds dien maar met de hand vast en op de bout en as een zwart streepje.
Kan ik zien of het netjes vast blijft zitten, als het streepje niet meer doorloopt is de bout losser gaan zitten.
Moer volgens de gebruiksaanwijzing (uit me hoofd was het 100nm, toen wel opgezocht) vastgezet daarna niet meer los te krijgen.
Met een pneumatische sleutel hebben ze hem geprobeerd los te maken.
Bout en as helemaal aan gort, schroefdraad was niet meer te redden.
Nieuwe as rond de € 100.
Sinds dien maar met de hand vast en op de bout en as een zwart streepje.
Kan ik zien of het netjes vast blijft zitten, als het streepje niet meer doorloopt is de bout losser gaan zitten.
Groeten Ronald.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Bridgestone A40
das n interessant en verstandige tipBruur schreef:Sinds dien maar met de hand vast en op de bout en as een zwart streepje.
Kan ik zien of het netjes vast blijft zitten, als het streepje niet meer doorloopt is de bout losser gaan zitten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Bridgestone A40
Yep, same here. Motorfit Barendrecht had de moer op de achteras veel te vast gezet. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid los zonder schade aan het schroefdraad te maken. Hierna dus ook een andere (gebruikte) as besteld bij een motorsloop.Jabba schreef:Nou da's lekker. Motor naar de dealer gebracht om een setje banden te laten monteren belt hij later op wie die moer van de achteras vast gedraaid heeft. Is met geen mogelijkheid los te krijgen. Heeft hem nu maar eraf geslepen. Dus ff wachten op een nieuwe as. Iemand dit ook ooit meegemaakt?
Verzonden vanaf mijn Strommeke
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... as#p185483
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: Bridgestone A40
Ik heb mijn achterwiel al een aantal malen losgehad, en op 100 Nm weer vastgezet. Nog geen enkele keer problemen gehad. Wel zonde dat ik de achteras van mijn oude achterbrug heb weggegooid, (op het werk bij het oud ijzer en laat dat nou net van de week zijn opgehaald ). Anders had je die mooi kunnen gebruiken.
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
- Emile
- DL1000 berijder
- Berichten: 520
- Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
- Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
- Woonplaats: Utrecht
- Contacteer:
Re: Bridgestone A40
Ik heb sinds een paar 1000 km nu de A40 er onder liggen, maar ik heb het gevoel dat ze bij kou (en nattigheid) minder grip geven dan de standaard banden. Achterband slipt sneller door lijkt het (met gas geven).
Meer mensen die dat gevoel hebben?
Meer mensen die dat gevoel hebben?
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Bridgestone A40
Absoluut niet!
Spanning, vering?
Spanning, vering?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Emile
- DL1000 berijder
- Berichten: 520
- Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
- Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
- Woonplaats: Utrecht
- Contacteer:
Re: Bridgestone A40
Net zo goed als de vorige banden, dus daar kan het niet aan liggen (zal het wel even checken idd)
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 07-03-2017, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2012) L3
Re: Bridgestone A40
Op mijn 650A eind 2015 deze A40's gelegd en binnen een paar weken wellicht aan vervanging toe. 25000 km (woon-werk) later eigenlijk nog steeds heel tevreden, een beetje vierkant gereden, maar er zit geen stug punt in bij het inkantelen. Dat was wat anders met mijn vorige TR91's.
De groeve zitten bijna aan het slijtageblokje, maar aangezien ze nog steeds genoeg vertrouwen geven, ga ik ze toch heel erg "op" rijden.
Ik heb reeds een offerte liggen (altijd eens kijken naar een alternatief), en ik kan Metzeler Tourance Next krijgen voor iets minder dan de A40. Maar waarom zou ik dat doen, ik niets aan te merken op de A40's. (Ik vermoed dat er weinig banden zijn met betere levensduur?)
Zijn er hier die de 2 al grondig getest hebben ?
De groeve zitten bijna aan het slijtageblokje, maar aangezien ze nog steeds genoeg vertrouwen geven, ga ik ze toch heel erg "op" rijden.
Ik heb reeds een offerte liggen (altijd eens kijken naar een alternatief), en ik kan Metzeler Tourance Next krijgen voor iets minder dan de A40. Maar waarom zou ik dat doen, ik niets aan te merken op de A40's. (Ik vermoed dat er weinig banden zijn met betere levensduur?)
Zijn er hier die de 2 al grondig getest hebben ?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Bridgestone A40
Yep.
A40 rules.
MTN rijdt niet zo lekker op.
Ik heb A40 op de 650 en de 1000, en zou ze er zo weer op zetten,
A40 rules.
MTN rijdt niet zo lekker op.
Ik heb A40 op de 650 en de 1000, en zou ze er zo weer op zetten,
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Bridgestone A40
Michelin Anakee III
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Bridgestone A40
30000 km met 1 band ik begrijp het niet met auto lukt me dat nog niet eens.
Ik heb nu 10000 km gereden en er zit nog 2 mm op de achterband, denk zelf dat ik rustig rij
en niet alleen maar snelweg kilometers gelukkig.
Dan de volgende set ook maar A40 banden.
Wim.
Ik heb nu 10000 km gereden en er zit nog 2 mm op de achterband, denk zelf dat ik rustig rij
en niet alleen maar snelweg kilometers gelukkig.
Dan de volgende set ook maar A40 banden.
Wim.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Bridgestone A40
Voorband 15000 + Achterband 15000
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2012) L3
Re: Bridgestone A40
Het verbaast met ook, ik denk al sinds december dat ze bijna op zijn, maar ik heb nog steeds over (<1 mm)
En ik beschouwd me niet als een zuinige rijder (45 km autostrade/ werkdag), maar zo goed als altijd alleen.
Ooit van iemand gehoord, dat banden, die in de winter opgelegd worden, langer meegaan, omwille van de koude. Waarom weet ik niet.
En ik beschouwd me niet als een zuinige rijder (45 km autostrade/ werkdag), maar zo goed als altijd alleen.
Ooit van iemand gehoord, dat banden, die in de winter opgelegd worden, langer meegaan, omwille van de koude. Waarom weet ik niet.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Bridgestone A40
Iemand een antwoord op het onderstaande?
Ben even aan het speuren op een bandensite en kom daar het volgende tegen:
Voorband: A40 F en een A40FF
Achterband: A40 R en de A40 RF
Wat is het verschil, welke moet je hebben?
De laatst genoemde zijn een stukje duurder.
Wie het weet mag het zeggen......
Ben even aan het speuren op een bandensite en kom daar het volgende tegen:
Voorband: A40 F en een A40FF
Achterband: A40 R en de A40 RF
Wat is het verschil, welke moet je hebben?
De laatst genoemde zijn een stukje duurder.
Wie het weet mag het zeggen......
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Bridgestone A40
Sommige banden zijn geschikt tot 200 km/h. Andere banden tot 240 km/h. Mogelijk heeft het daarmee te maken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Bridgestone A40
Nee, het zijn beide V banden dus tot 240 km.
Snel zat!
Dat is het dus niet, maar wat dan wel?
Snel zat!
Dat is het dus niet, maar wat dan wel?
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Bridgestone A40
De eerste F is Front. De tweede F mogelijk een aanduiding voor de 'speciale' versie voor de Vstrom
De R is Rear. De F mogelijk een aanduiding voor de 'speciale' versie voor de Vstrom
De R is Rear. De F mogelijk een aanduiding voor de 'speciale' versie voor de Vstrom
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
- Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Re: Bridgestone A40
Ik weet dat bij de MTN in de maat 150/70/17 een speciaal type wordt gemaakt voor de BMWF800GS, ook twee tientjes duurder.
dat kan hier ook het geval zijn
dat kan hier ook het geval zijn
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2012) L3
Re: Bridgestone A40
Voila, vorige dinsdag een nieuw setje A40's erop (2e set), met cash-back actie (twv 30€), 248€ geplaatst.
Ook hier problemen met de achteras: moer ging normaal los, as eruit krijgen heeft toch een kwartier geduurd met 2 man. Vermoedelijk gemonteerd zonder wat vet, zodat de as bleeft hangen aan de lagers. Geen extra kosten gelukkig.
Nadien met verse banden in de gietende regen vertrokken ... en toch even gekwispeld ...
Ook hier problemen met de achteras: moer ging normaal los, as eruit krijgen heeft toch een kwartier geduurd met 2 man. Vermoedelijk gemonteerd zonder wat vet, zodat de as bleeft hangen aan de lagers. Geen extra kosten gelukkig.
Nadien met verse banden in de gietende regen vertrokken ... en toch even gekwispeld ...
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Bridgestone A40
Yep. Deze info klopt als een zwerende vinger.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Bridgestone A40
Hierbij de voorbanden
Wel een beetje raar. Volgens Bridgstone bestaan deze banden niet. Dit antwoord kreeg ik dus na diverse mailtjes over de nieuwe band.
Ik krijg van vele motorrijders de vraag; " wat is het verschil tussen de normale A40, waar vele van ons al mee rijden, en de A40F spec. die op de V-Strom 650XTA ligt". Is deze band zoveel verschillend t.o.v. de normale A40. Of is die F marketingtechnisch interessant (zoals toen de G voor de Crossrunner).
Is het verschil tussen de normale A40 en de A40Fspec te verwaarlozen of is er wel degelijk verschil. Wordt deze A40Fspec ook onder deze naam in de verkoop gezet ( aftermarket) of is deze F versie alleen aan Suzuki toebedeeld.
Dus voordat wij mensen gaan adviseren en verslag doen van deze band, willen we wel de juiste informatie doorgeven.
Alvast bedankt, namens vele motorrijders.
Schiet mij maar lek. Heb Bridgstone dan ook om uitleg gevraagd.
Peter
Wel een beetje raar. Volgens Bridgstone bestaan deze banden niet. Dit antwoord kreeg ik dus na diverse mailtjes over de nieuwe band.
En dit was de vraag:Geachte heer Van Roy,
Vooreerst wens ik u te bedanken voor de interesse die u toont in onze Bridgestone motor banden.
Hieronder vindt u het antwoord op uw vraag.
De A40 bestaat (nog) niet met F-codering voor de V-Strom in de Benelux. De G-codering voor de Crossrunner zit inderdaad wel in ons gamma, en duidt een licht alternatieve rubbersamenstelling aan die meer geschikt is voor die specifieke motor, en dus wordt deze band gebruikt voor eerste montage op dat toestel.
De F zal dan ook staan voor (Front = voorband)
Er is dus inderdaad een licht verschil tussen een gewone band en eentje met codering, maar deze zou geen opvallend verschil qua rijervaring mogen bieden.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groeten,
Customer service department
Bridgstone
Ik krijg van vele motorrijders de vraag; " wat is het verschil tussen de normale A40, waar vele van ons al mee rijden, en de A40F spec. die op de V-Strom 650XTA ligt". Is deze band zoveel verschillend t.o.v. de normale A40. Of is die F marketingtechnisch interessant (zoals toen de G voor de Crossrunner).
Is het verschil tussen de normale A40 en de A40Fspec te verwaarlozen of is er wel degelijk verschil. Wordt deze A40Fspec ook onder deze naam in de verkoop gezet ( aftermarket) of is deze F versie alleen aan Suzuki toebedeeld.
Dus voordat wij mensen gaan adviseren en verslag doen van deze band, willen we wel de juiste informatie doorgeven.
Alvast bedankt, namens vele motorrijders.
Schiet mij maar lek. Heb Bridgstone dan ook om uitleg gevraagd.
Peter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Bridgestone A40
De A40 banden op de 650 zijn ook los te koop. Met zgn F-spec beschreven in een eerdere post, Motorfreaks en Promotor.
In heel Europa, ook al weet Bridgestone NL dat niet. Ze passen ook op de 1000.
Belangrijk is FF op de band. De eerste F is van front, de tweede van de F-spec.
Voor de achterband staat er RF met de R van rear.
In advertenties wordt nog wel eens gedaan alsof het FF/RF is terwijl het gewoon F/R is.
Goed op letten. Uniek zijn de EAN nummers. Die staan hieronder.
Ze zijn wel 10-15 euro duurder dan de gewone (F/R) A40's, die ook super zijn.
Voorbeelden van advertenties in NL:
De FF:
Bridgestone A 40 F F 110/80 R19 TL 59V M/C Voorwiel
EAN: 3286341026214
De RF:
Bridgestone A 40 R Fn150/70 R17 TL 69V Achterwiel M/C
EAN: 3286341026313
In heel Europa, ook al weet Bridgestone NL dat niet. Ze passen ook op de 1000.
Belangrijk is FF op de band. De eerste F is van front, de tweede van de F-spec.
Voor de achterband staat er RF met de R van rear.
In advertenties wordt nog wel eens gedaan alsof het FF/RF is terwijl het gewoon F/R is.
Goed op letten. Uniek zijn de EAN nummers. Die staan hieronder.
Ze zijn wel 10-15 euro duurder dan de gewone (F/R) A40's, die ook super zijn.
Voorbeelden van advertenties in NL:
De FF:
Bridgestone A 40 F F 110/80 R19 TL 59V M/C Voorwiel
EAN: 3286341026214
De RF:
Bridgestone A 40 R Fn150/70 R17 TL 69V Achterwiel M/C
EAN: 3286341026313
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Bridgestone A40
Goed bezig JW
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Bridgestone A40
De huidige zitten er al weer 16k km op.
Eens kijken waar ik de F-spec voor weinig kan scoren.
Kan MVM ze 28 mei mooi monteren.
Zal ophalen ergens in Duitsland worden denk ik.
Eens kijken waar ik de F-spec voor weinig kan scoren.
Kan MVM ze 28 mei mooi monteren.
Zal ophalen ergens in Duitsland worden denk ik.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Bridgestone A40
16000 km met een achterband
Erg knap hoor!
Dat redt je niet met een TR91 hoor!
Erg knap hoor!
Dat redt je niet met een TR91 hoor!
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Bridgestone A40
De eerste 1000 kilometers met de A40 gemaakt. Prima bandje op droog en nat wegdeksel. Schaamrandjes waren als sneeuw voor de zon verdwenen. Met Peettomaat gisteren ons even 20 km misdragen tussen Vianden en Dasburg... bandjes geven enorm vertrouwen. Geen spijt van de aankoop.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Bridgestone A40
Welkom bij de club. Mooi dat ze jou ook bevallen.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Bridgestone A40
Krijg deze week de prijzen van Spijkers motoren voor deze banden.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Bridgestone A40
Net bij Motoport geweest.
Die A40F? Je hebt ze hier staan. Oh ja? Ja, op die 650. Kijken, en inderdaad A40Ff en A40Fr staat er op.
Zal eerste montage zijn en zo op, staan niet in Bridgestone catalogus. Harald bij Bridgestone gebeld.
Hij had er van gehoord, maar Bridgestone (die bellen we toch?) had hun (Bridgestone NL) niet verteld wat het verschil was. Hij kon ze niet los leveren.
Toen deze site er maar eens bijgehaald en het verhaal hierboven laten zien. Aha, en die RedStrom, dat ben jij? Ja.
Kun je ze leveren? Nee, volgens Bridgestone niet. Dan haal ik ze ergens anders en ging weg.
Toen ik bij de motor stond kwam de chef naar me toe. Ik haal ze wel uit Duitsland, zijn ze nog goedkoper ook.
Of ik verbeeld me dat die A40F echt goed stuurt en is het allemaal een broodje aap en kletsen die verslaggevers uit hun nek met hun ervaring en de info die ze tijdens de introductie gekregen hebben, of een Nimag en een Bridgestone zeker zijn niet zo sterk als het gaat om verkoop, marketing en informeren van dealers over hun producten.
Ik gok op het laatste tot het tegendeel bewezen is.
Die A40F? Je hebt ze hier staan. Oh ja? Ja, op die 650. Kijken, en inderdaad A40Ff en A40Fr staat er op.
Zal eerste montage zijn en zo op, staan niet in Bridgestone catalogus. Harald bij Bridgestone gebeld.
Hij had er van gehoord, maar Bridgestone (die bellen we toch?) had hun (Bridgestone NL) niet verteld wat het verschil was. Hij kon ze niet los leveren.
Toen deze site er maar eens bijgehaald en het verhaal hierboven laten zien. Aha, en die RedStrom, dat ben jij? Ja.
Kun je ze leveren? Nee, volgens Bridgestone niet. Dan haal ik ze ergens anders en ging weg.
Toen ik bij de motor stond kwam de chef naar me toe. Ik haal ze wel uit Duitsland, zijn ze nog goedkoper ook.
Of ik verbeeld me dat die A40F echt goed stuurt en is het allemaal een broodje aap en kletsen die verslaggevers uit hun nek met hun ervaring en de info die ze tijdens de introductie gekregen hebben, of een Nimag en een Bridgestone zeker zijn niet zo sterk als het gaat om verkoop, marketing en informeren van dealers over hun producten.
Ik gok op het laatste tot het tegendeel bewezen is.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Consono
- DL1000 berijder
- Berichten: 226
- Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K7
- Woonplaats: Oldenzaal
- Contacteer:
Re: Bridgestone A40
Ik heb ze afgelopen zondag in het Teutoburgerwald eens lekker op hun donder gegeven. Geen krimp gegeven.
Hele fijne band. Als deze versleten zijn komen er wederom A40's op.
Hele fijne band. Als deze versleten zijn komen er wederom A40's op.
Groet, Arno
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Bridgestone A40
Vandaag een duidelijk antwoord gekregen van de Manager van Bridgstone:
Een voorbeeld daarvan is de Vstrom DL1000. Op deze motor wordt af-fabriek de Battlewing 501/502 gemonteerd. Een prima keuze van Suzuki, hoewel het stuurgedrag nóg veel beter wordt bij gebruik van de meer recente A40. Daarom adviseren wij voor de DL1000 uitsluitend de A40, terwijl de BW501/502 in principe ook prima voldoen.
Nu komen we terug op de DL 650 XT, die af-fabriek is voorzien van A40’s van een speciaal type:
10262 110/80 VR 19 A 40 F -F TL
10263 150/70 VR 17 A 40 R -F TL
(Het nummer links is het Bridgestone artikelnummer. Het speciale type is herkenbaar aan “–F”).
In dit geval zitten de verschillen in de opbouw van het karkas. Ze zijn met name bedoeld om een nog lichter stuurgedrag te creëren. Maar geen voordeel zonder nadeel, en als dat ergens opgaat is het wel in bandenland. In dit geval zijn de nadelen dat de “-F” type A40 wat minder stabiel is en wat sneller en minder regelmatig kan afslijten, wat op termijn voor datzelfde stuurgedrag juist weer minder positief werkt.
Ook omdat de standaard A40 op alle V-Stom 650’s en 1000’s zeer veel Vstrom rijders –waaronder ondergetekende- bijzonder goed bevalt, hebben wij gekozen om steeds de standaard A40 te adviseren. Hierdoor zijn de speciale “–F” types minder bekend bij het grote publiek en de dealers.
Maar verkrijgbaar zijn ze altijd, ook in Benelux, mits uw leverancier ze telefonisch bij Bridgestone bestelt en daarbij gebruik maakt van het artikelnummer. De prijs ligt (stand mei 2017) rond de 20,- euro per set hoger dan die van de standaard A40.
Of de “-F” types ook voldoen op andere V-Strom’s dan de 650 XT is door Bridgestone niet getest, zodat we daar geen informatie over beschikbaar is.
Maar wat zijn nu de allerbeste banden voor de XT650? Voor de gemiddelde rijder in de Benelux is dat naar onze mening de normale A40. Maar wie de “-F” versies eens proberen wil, die weet nu wat hij kan verwachten en hoe hij ze gewoon via zijn dealer kan verkrijgen.
Kleine tip: voorlopig trouwens met tot E 30,- cashback door de GratisMontageActie van Bridgestone:
https://www.bridgestone-cashback.com/montagevergoeding/
Met vriendelijke groeten,
Sales Area Manager Benelux Motorcycle tyres
Een voorbeeld daarvan is de Vstrom DL1000. Op deze motor wordt af-fabriek de Battlewing 501/502 gemonteerd. Een prima keuze van Suzuki, hoewel het stuurgedrag nóg veel beter wordt bij gebruik van de meer recente A40. Daarom adviseren wij voor de DL1000 uitsluitend de A40, terwijl de BW501/502 in principe ook prima voldoen.
Nu komen we terug op de DL 650 XT, die af-fabriek is voorzien van A40’s van een speciaal type:
10262 110/80 VR 19 A 40 F -F TL
10263 150/70 VR 17 A 40 R -F TL
(Het nummer links is het Bridgestone artikelnummer. Het speciale type is herkenbaar aan “–F”).
In dit geval zitten de verschillen in de opbouw van het karkas. Ze zijn met name bedoeld om een nog lichter stuurgedrag te creëren. Maar geen voordeel zonder nadeel, en als dat ergens opgaat is het wel in bandenland. In dit geval zijn de nadelen dat de “-F” type A40 wat minder stabiel is en wat sneller en minder regelmatig kan afslijten, wat op termijn voor datzelfde stuurgedrag juist weer minder positief werkt.
Ook omdat de standaard A40 op alle V-Stom 650’s en 1000’s zeer veel Vstrom rijders –waaronder ondergetekende- bijzonder goed bevalt, hebben wij gekozen om steeds de standaard A40 te adviseren. Hierdoor zijn de speciale “–F” types minder bekend bij het grote publiek en de dealers.
Maar verkrijgbaar zijn ze altijd, ook in Benelux, mits uw leverancier ze telefonisch bij Bridgestone bestelt en daarbij gebruik maakt van het artikelnummer. De prijs ligt (stand mei 2017) rond de 20,- euro per set hoger dan die van de standaard A40.
Of de “-F” types ook voldoen op andere V-Strom’s dan de 650 XT is door Bridgestone niet getest, zodat we daar geen informatie over beschikbaar is.
Maar wat zijn nu de allerbeste banden voor de XT650? Voor de gemiddelde rijder in de Benelux is dat naar onze mening de normale A40. Maar wie de “-F” versies eens proberen wil, die weet nu wat hij kan verwachten en hoe hij ze gewoon via zijn dealer kan verkrijgen.
Kleine tip: voorlopig trouwens met tot E 30,- cashback door de GratisMontageActie van Bridgestone:
https://www.bridgestone-cashback.com/montagevergoeding/
Met vriendelijke groeten,
Sales Area Manager Benelux Motorcycle tyres
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Bridgestone A40
Mooi ! Ik heb de gewone A40 er onder liggen. De anderen mogen de F proberen en lees de berichten tzt wel. Voorlopig kan ik er zeker 15000km mee vooruit
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Bridgestone A40
Wat sneller en minder regelmatig slijten...klinkt als vele ervaringen met de TR91.
En Peter heb je de sales area manager trouwens ook direct op ons forum geattendeerd? --> 'Zeer veel Vstrom rijders, waaronder ondergetekende'
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En Peter heb je de sales area manager trouwens ook direct op ons forum geattendeerd? --> 'Zeer veel Vstrom rijders, waaronder ondergetekende'
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Bridgestone A40
Hij rijdt een 1000 K7 en kent het forum. En heeft dit topic ook gelezen. Daarvoor hoef je overigens niet in te loggen.
Ik hoop dat bovenstaande duidelijke en open uitleg beter bekend wordt bij hun eigen mensen en dealers.
Ik hoop dat bovenstaande duidelijke en open uitleg beter bekend wordt bij hun eigen mensen en dealers.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Bob
- Berichten: 281
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
- Woonplaats: Lelystad
Re: Bridgestone A40
Ik rij nu zo'n 14.000KM rond op normale A40's en ik kan ze echt iedereen aanbevelen. Op de weg zijn ze fenomenaal! Rij steeds vaker met mijn linker stepje aan de grond. Ook in de regen en kou is dit echt een goede band. Heb er afgelopen winter gewoon woon-werk (40km enkele reis, niet snelweg) mee gereden. Offroad kan ik nog niet zo goed beoordelen. Ik ben daarvoor te onervaren. De stukjes die ik heb gedaan zijn dus langzaam gegaan en tot nu toe zonder vallen gelukkig.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Bridgestone A40
Bij Spijkers Motoren deze banden A40 nu per set incl. monteren € 253,= Helaas is hij geen deelnemende dealer dus die montagevergoeding aktie is hier niet van toepassing. Wellicht iets voor na deze aktie van Bridgestone. Klaar terwijl u wacht.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Bridgestone A40
Peter, even voor de duidelijkheid, jij hebt het over het speciale type 'F' voor de Vstrom
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Bridgestone A40
Bridgestone:
Of de “-F” types ook voldoen op andere V-Strom’s dan de 650 XT is door Bridgestone niet getest, zodat we daar geen informatie over beschikbaar is.
En omdat wij niet de beroerdste zijn en als V-Strom forum wel houden van een uitdaging, ga ik deze band voor Bridgestone testen op 'n V-Strom 1000A L5. De bedoeling is om inzicht te krijgen in de verschillen ( lees; slijtage, duur, wegligging e.d.) tussen de 'normale' A40 en de 'speciale' A40 "-F"type zoals hierboven beschreven.
Om een zo objectief mogelijke test te doen gaan we eerst 4000km met de speciale A40-F rijden op mijn V-Strom. Gewoon de km die ik normaal ook maak. Zodra die 4000km erop zitten, nemen we de band onder de loep en inventariseren de bevindingen.
Na 4000km worden de Speciale A40-F banden vervangen door de 'normale' A40 en ook hiermee ga ik op dezelfde motor 4000km rijden. Ook deze band nemen we na 4000km onder de loep.
Zo kunnen we zien of er verschil zit ( en zo ja welke) in deze 2 type A40 banden. We hopen rond oktober de uitslag te hebben.
Deze week zal de eerste set, special A40 -F, banden worden gemonteerd.
Ik houd jullie op de hoogte.
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Bridgestone A40
Ben erg benieuwd.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Consono
- DL1000 berijder
- Berichten: 226
- Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K7
- Woonplaats: Oldenzaal
- Contacteer:
Re: Bridgestone A40
Ik ben ook erg benieuwd. Zoals gezegd rij ik nu op de 'gewone' en ben daar al erg tevreden over. Wat dan de 'speciale' versie te bieden heeft...?
De band kan sowieso meer dan ik durf...
De band kan sowieso meer dan ik durf...
Groet, Arno
-
- KLV1000 berijder
- Berichten: 102
- Lid geworden op: zo 12-06-2016, 21:09
- Mijn motor is een: Kawasaki klv 1000
- Woonplaats: Lepelstraat
Re: Bridgestone A40
Net even gekeken,achterband is aan vervanging toe,voorband niet. Kan ik alleen achter een nieuwe monteren,of is beter allebei. Voor ligt geen a40 type.
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd.
- Spip70
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
- Woonplaats: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Bridgestone A40
Bij mij zijn de gewone A40 net eraf gehaald na 21.500 km. Drie keer ermee naar de Franse Alpen, 1 week in Normandie verder vooral in Nederland ermee gereden. De laatste 5000 km vond ik ze duidelijk minder goed gaan presteren als de eerste 10.000 km. Ik heb er nu trouwens Dunlop TrailSmart onder laten zetten.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox
"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Bridgestone A40
Ik zelf rij nooit met 2 verschillende merken banden. Ook laat ik voor en achter gelijktijdig vervangen. Maar er zijn er ook die dat niet doen. Ieder zijn ding.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Bridgestone A40
ben ik erg tevreden over maar denk niet dat je daarmee de 21kkm gaat halen. Dat lukt met de voorganger ook niet, ookal zou de duurzaamheid zijn verbeterd. We zullen zien.Spip70 schreef:Ik heb er nu trouwens Dunlop TrailSmart onder laten zetten.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Bridgestone A40
@
21.000 is heel veel. Ik zit op bijna 16.000 maar ga ze toch maar vervangen.
Waarom ga je naar de Dunlops Johan?
Niet voor de levensduur.
Ps: Bridgestone op de Mazda 6: 100000 km en nog 4 mm profiel.
Dat ding in je rechterhand is je gashendel. Gewoon eens lekker aan draaien . 21.000 is heel veel. Ik zit op bijna 16.000 maar ga ze toch maar vervangen.
Waarom ga je naar de Dunlops Johan?
Niet voor de levensduur.
Ps: Bridgestone op de Mazda 6: 100000 km en nog 4 mm profiel.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Bridgestone A40
en dunlop is echt voor de grip, heerlijk. En JW je bent gewend om gas te geven met je rechterhand. Zo werkt dat niet in de Mazda...weet je
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon