Vorige zaterdag (06 maart) ben ik naar Aalsmeer getrokken omdat het opendeur dag was bij de firma Restyle. Dat is van bij mij thuis toch een goeie 200 km rijden - en 200 terug.
En dit voor een motorjas, die ik op hun website had gevonden. het model staat me heel erg aan, en het model is in Belgie niet te verkrijgen.
Vooreerst vertellen dat ik heel goed ben ontvangen in de winkel, en dat er nog een aantal klanten waren, die blijkbaar ook verrast waren dat een Belg zover kwam om een jas te kopen. Het was gezelligheid troef.
Maarrrrrrr :
Ik was naar daar gereden omdat ze adverteerden met grote maten. Ikzelf heb nu een 4XL en een 5Xl van jas. Die 4XL is aan vervanging toe (de reden van mijn trip) - en die past net (eigenlijk niet meer). Die 5XL is enkel een zomerjas.
Ik pas dus een 5XL - veels te klein - Ik pas een 6XL - veels te klein, en ja hoor, ik pas een 7XL (!) - en ook die kreeg ik niet dicht.
Advies van de verkoper : een motorjas moet strak zitten. Daar ben ik mee akkoord, maar niet als ik voor een ganse motortrip mijn adem dan moet inhouden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Men kon een jas op maat maken, dan moest ik 50 euro opleggen. (de prijs voor de jas was normaal 350 euro.)
Maar ik heb zo een slecht gevoel nu : als een 7XL al niet past - dan klopt er toch iets niet met hun maten ?
Verder had ik een opmerking over de zwakke bepantsering in de schouderstukken, en de man beweerde dat dit de nieuwste trend was. Het waren soepele schouderstukken, die mijn inziens niet bestand zijn tegen een valpartij. Mortorkledij primeert bij mij op veiligheid, temeer daar de fabrikant zegt dat ze die jassen hebben gemaakt in samenspraak met diverse instanties ???
Daarom mijn vraag : heeft iemand ervaringen met dit bedrijf, hetzij positief, hetzij negatief ? Dan kan ik nog oordelen of ik een jas op maat laat maken....
Tnx.
Jomme